Ieder jaar wordt in januari de Made in [Arnhem] Bokaal tijdens de Gelderlander Nieuwsquiz uitgereikt aan een organisatie of initiatief die het meest heeft betekend voor de promotie van de stad Arnhem
De campagne ‘Made in [Arnhem]’ is erop gericht om de stad te promoten met als uitgangspunten groen, creatief en (Arnhemse) zakelijkheid. De prijs is bedoeld als waardering voor de inzet die de genomineerden hebben getoond. Door hun inzet, optreden of bijdrage aan het maatschappelijk klimaat van Arnhem passen zij goed in de uitgangspunten van de campagne ‘Made in [Arnhem]’.
Dat woningcorporatie Volkshuisvesting Arnhem er in december de Gouden Piramide mee won, de rijksprijs voor inspirerend opdrachtgeverschap, is de spreekwoordelijke kers op de taart die het Modekwartier Arnhem van zichzelf al was. De nationale televisie deed er verslag van – wéér een gelegenheid waarbij de aandacht werd gevestigd op de wijk.
Dat zien Gerrit Breeman en Berry Kessels graag. De directeur en de manager wonen van Volkshuisvesting zijn de aanjagers geweest van de gelauwerde stadsvernieuwing in Klarendal. Nog blijer dan met prijzen zeggen ze te zijn met de groeiende belangstelling, de tevredenheid onder de Klarendalse bevolking over de staat van hun wijk en met de verdere ontwikkeling ervan, zoals die bijvoorbeeld is af te lezen aan de culinaire creatievelingen die nu ook in Klarendal opbloeien.
De winnaar van de Made in [Arnhem] Bokaal wordt gekozen door het publiek. Eind december zijn de genomineerden bekend gemaakt in de zaterdageditie van dagblad De Gelderlander. Vanaf 28 december kun je hier je stem uitbrengen of via het telefoonnummer 026-3557400 (VVV Arnhem).RBT KAN heeft de Made in [Arnhem] Bokaal geïnitieerd om meer draagvlak bij de inwoners van Arnhem te krijgen alsmede extra publiciteit te krijgen voor ‘Made in [Arnhem]’.